logo

Passion for Innovation. Compassion for Patients.™

Daiichi Sankyo Nederland B.V.

Nieuws Daiichi Sankyo Nederland

De medewerkers aan het woord

Danielle Veenvliet-Penning werkt als Key Account Manager bij Daiichi Sankyo Nederland. Aan het begin van de coronapandemie vielen haar dagelijkse face-to-face contacten met zorgverleners volledig weg. Inmiddels wordt dit weer langzaam opgebouwd. Ze vertelt welke impact COVID-19 op haar baan heeft en welke veranderingen het virus met zich mee brengt.

Persoonlijke interesse

Met de artsen die we regelmatig bezoeken hebben we een persoonlijke band opgebouwd. Vanuit persoonlijke interesse hebben we nog steeds veel contact met hen. Hoe gaat het met hen? Zijn ze nog steeds gezond? Hoe gaan ze met de drukke of juist rustige poli’s om? Het is leuk om te merken dat de belangstelling wederzijds is en zij ook geïnteresseerd zijn in ons welzijn en werkzaamheden.

Creativiteit

Voor ons is alles veranderd. We missen vooral de contacten met de zorgverleners. Deze zorgden vaak voor een energie boost waardoor nieuwe projecten tot stand kwamen. Dit maakte het voor zowel ons als voor de zorgverlener heel interessant! Normaal gezien zijn we elke dag op pad. Nu we elke dag van thuis uit werken is dat erg wennen. Het positieve aan de situatie is dat iedereen creatief aan de slag gaat. We zoeken samen naar oplossingen zodat we verder in interactie kunnen gaan met de zorgverleners. In plaats van te herhalen wat niet meer kan, kijken we vooruit. Op die manier komen we als bedrijf sterker uit deze situatie. We zijn met z’n allen veel creatiever geworden. Dat is wel mooi om te zien.

Tijd

We blijven niet bij de pakken zitten. Onze medische collega’s maken trainingen met oude maar ook nieuwe informatie zodat iedereen binnen het bedrijf up-to-date blijft rond de nieuwste ontwikkelingen. Het grote voordeel van Daiichi Sankyo Nederland is de kleinschaligheid. Dat komt nu meer dan ooit van pas. Doordat we zo’n klein team zijn, kunnen we op een eenvoudige manier veel interactie hebben met elkaar via online platformen zoals WhatsApp en Zoom. Zo werden er werkgroepen samengesteld om actuele problemen aan te pakken en onderwerpen te bespreken. Op die manier is er een snelle interactie mogelijk en kunnen er oplossingen bedacht worden met respect voor ieders mening. Verder zitten we regelmatig per regio samen om de evolutie te bespreken en plannen te maken voor de toekomst.

Fulltime

Het is een hele opgave om alle ballen hoog te houden. Je hebt je werk, de kinderen en daarbovenop komt nog eens het lesgeven aan hen. Vaak is het een hele klus om deze zaken met elkaar te combineren. Gelukkig snapt onze werkgever dat dit niet zo simpel is.

Het nieuwe normaal

Ook voor veel klanten is het wennen. Inmiddels zijn een aantal nascholingen omgebouwd waardoor deze online zullen plaatsvinden, een nieuwe vorm van interactie. Het biedt in ieder geval veel kansen om eens goed naar onze samenwerking te kijken. Hoe kunnen we dit optimaliseren en wat is de beste aanpak? Voorlopig dus in ieder geval contact via telefoon, email, Skype etc. De eerste face-to-face contacten worden voorzichtig gepland. Spannend, maar ook heel leuk om naar uit te kijken. En natuurlijk met inachtneming van alle maatregelen.